Feeds:
Posts
Comments

Archive for December, 2012

Bismillah.

asfa

Asfa’da geçirdiğim süre boyunca her hocadan ayrı ayrı çok şey öğrendim. Saymakla bitmeyecek şeyler… Bu yüzden Asfa başıma gelen en muhteşem şeylerden biri oldu.

Geçen senenin sonunda ise Ramazan hocayla 1 ay geçirdik. Ramazan hoca kimyacımızdı, tecrübeli bir kimyacı. Ondan bir ay içinde öğrendiğim 3 temel şey oldu:

1. Bir yerde bir eksiklik varsa, onu sen tamamla. Aslında sınıfta tahta silgisinin olmaması üzerine hocanın söylediği bir şeydi. Düşündüm, hak verdim. Masanın üzerindeki boş çay bardağını mutfağa götürmekten, eğitim sistemini değiştirmeye kadar her şey olabilir bu. Üzerinde düşünmek gerek, içselleştirmek gerek.

2. Yalnızca Allah’tan kork. Küçükken bu sözü duyduğumda aklıma gelen şu olurdu: ‘Ne yani, yılandan, aslandan da mı korkmayayım?’. Ramazan hoca olayın özünü biraz olsun kavramamı sağladı. Olay yılan değil, en azından benim için değil. Ramazan hocanın örneği anne babadan, hocalardan korkmaktı. Hiç bu açıdan düşünmemiştim. Ahirette beni hesaba annem, babam, müdürüm, patronum çekmeyecek, açık ve net. Ee, öyleyse?

 …Artık siz, insanlardan korkmayın; benden korkun… (Maide:44)

3. Her ne iş yaparsan yap, en iyi şekilde yap. Çalışma ahlakı üzerine konuştuğumuz bir dersti. Hangi mesleği seçersen seç, o meslekte ne kadar başarılı olduğun kadar, ne kadar ahlaklı olduğun da önemli. İnsanlar ismini duyar veya duymaz, takdir edilirsin veya edilmezsin; kimsenin hakkına girmeden, sorumluluklarını yerine getirerek, halis niyetle işini yapıyorsan, olay bitmiştir.

Yüce Allah, yaptığınız işi sağlam ve iyi yapmanızdan hoşnut olur. (Beyhaki, Şu’abu’l-İman, 4/334)

İş, ehil olmayana verildiği zaman kıyameti bekleyiniz. (Buhari, İlim, 2)

Ramazan hoca beni veya bu söylediklerini hatırlar mı bilmem ama, Allah ondan ve tüm hocalarımdan razı olsun, iki cihan saadeti versin, Âmin.

-Sâliha

Advertisements

Read Full Post »

Sıradan bir rehberlik dersinde Türkçe çözüyordum, sonra müzik dinleyesim geldi. Veee tabi ki soluğu Melike’nin yanında aldım. :) -Melike’nin müzik-çaları bu gibi durumlarda hayat kurtarır. Her türlü şarkı vardır.- Biz de Jarnana‘yı açtık. Dinledik. Eğlendik.

Sonra eve geldim, tekrar dinledim, sözlerini merak ettim. Meğer dünyanın en tatlı şarkısıymış! Sözleri şahane :) İşte tercümesi;

 

Su verir misin bana kahküllüm?
Neyle vereyim mis kokulu gülüm?

Jarnana, jarnane, jarnana kahküllüme

Elinle versen, kahküllüm?
Ya elim dolu olursa, mis kokulu gülüm?

Elin neyle dolu, güzel kahküllüm?
Senin verdiğin yüzükle, mis kokulu gülüm.

Şarkı Arnavutça ve oralarda çok meşhur. Bizim damat halayı tarzı bir şey. Şarkıya özgü bir halayları var.  ‘Jarnana’ da bir sevgi sözcüğü imiş sanırım. Neşeli bir şey;

 

 

Orijinali;

As më jep nj’er ujë moj balluk’ e prërë
Me se të të japë trendafil me ere?

Jarnana, jarnane, jarnana moj të keqëne

O me dorënde tënde moj balluk’ e prërë
Dora m’u ndodh zënë trendafil me ere?

Me se t’u ndodh zënë moj balluk’ e prërë?
Me unazëne tënde, trendafil me ere

 

-Sâliha

 

Read Full Post »

Reblogged from Tok Evin Aç Kedisi:

Hüzünlü bir yazı olacak sanırım bu defa… Zira Asfa’dan mezun olacak olmak şu dönemlerde başıma gelen en kötü şey-Ygs netlerimi saymazsak tabii- Birçok insanın aksine Asfa’dan hiçbir zaman nefret etmedim. Dört seneden beri -özellikle son iki senedir- daima güzellikler kattı hayatıma. Şimdi, bu sene mezun oluyor olmak, sanki evimden taşınıyormuşum ya da ne bileyim kazandığım bunca mükemmel şeyi ardımda bırakıyormuşum gibi… Ciddi manada içimi burkuyor. Saliha bu konuyla ilgili şöyle der: “Asfa, başıma gelen en muhteşem şeylerden biri. Ve başıma gelen çoğu muhteşem şeyin sebebi. Ve bu yıl mezun olacak olmam çok acı. :( “ Evet, durum aynen böyle.. Şimdi, Asfa ile birlikte neleri ardımda bırakacakmışım, neleri kaybedecekmişim bir bakalım:

-Her sabah okula erkenden vardığımda delirmiş gibi zümrelere koşar hocaların hepsine teker teker gülümseyerek günaydın derim. Bunun insanları iyi yönde etkilediğini düşünürüm çünkü. Şimdi muhtemelen üniversitede zümre diye bir şey olmayacak. Yoksa olacak mı? Bilmiyorum.. Olsa da elin suratsız profösörüne gidip günaydın demem zaten!

Devamını Okuyun…

Read Full Post »